أسئلة وأجوبة – لستم متأكدين من أين تبدأون؟ لقد قمنا بتجميع أكثر الأسئلة شيوعًا لكم. سيستمر تحديث هذه الصفحة بمرور الوقت، ولكن في جميع الأحوال، يمكنكم إيجاد معلومات أكثر شمولاً وعمقاً في صفحة المقالات الخاصة بنا.
תלוי אך ורק בך. אפשר לשלם רק על הפקת כתב התביעה ואפשר לשלם גם עבור שירות הגשה באמצעות שליח משפטי. כמובן שאין חובה להגיש עם שליח משפטי וניתן לבצע את ההגשה ללא כל עלות אונליין (דרך נט המשפט) או לגשת באופן עצמאי לבית המשפט הרלוונטי. להרחבה ניתן לעיין בתנאי השימוש באתר, או במאמר על התהליך אחרי הפקת כתב התביעה.
אנו מתחייבים להשתדל לבצע את ההגשה בהקדם האפשרי ועד 14 ימי עסקים. זאת, למעט במקרים של פגרות בית-המשפט או אילוצים. הכל מפורט בתנאי השימוש שלנו. רק מזכירים: אתם יכולים לשלם רק על הפקת כתב התביעה דרך המערכת ולהגיש אותו באופן עצמאי לחלוטין אונליין דרך אתר הרשות השופטת “נט המשפט” או לגשת פיסית לבית המשפט.
כן, הדיון מתועד. במעמד הדיון יושב/ת קלדן/ית שתפקידו/ה לערוך פרוטוקול. בבית-משפט לתביעות קטנות, אין צורך להקליד כול מילה של המתדיינים או השופט/ת אלא רק את עיקרי הדברים. מה גם שפעמים רבות השופט/ת רוצה לנהל דיון מחוץ לפרוטוקול כדי לנסות לראות איך אפשר לקדם את ההליך או להביא את הצדדים לפשרה.
הקלדנית תדפיס את הפרוטוקול בסוף הדיון לכן חשוב לגשת אליה בסוף הדיון כדי לקבל עותק. הפרוטוקול יהיה זמין לצפייה גם באזור האישי באתר “נט המשפט”.
מה זה תביעה קטנה? תביעה המוגשת לבית-משפט השלום הרלוונטי באחד או יותר מהעניינים הבאים: (1) תשלום סכום שלא עולה על 38,900 ₪; (2) מתן צו להחלפת מצרך או לתיקונו או לביטול עסקה, ככול ששווי המצרך/התיקון לא עולה על סך 38,900 ₪ (עדכני לינואר 2024).
איך אדע אם פקיד בית-המשפט מסר לנתבע את כתב התביעה? כמה אפשרויות:
- לעקוב אחרי התיק באתר “נט המשפט” (לאחר התחברות למערכת הזיהוי הממשלתי)
- ליצור קשר עם מזכירות בית המשפט בו הוגשה התביעה. לרשימת הטלפונים המלאה של מזכירויות בתי המשפט לתביעות קטנות.
- ליצור קשר טלפוני עם מרכז המידע של בתי-המשפט.
בוודאי שהאתר נגיש. כפי שמפורט בהצהרת הנגישות שלנו באתר, אנו עשינו ועושים כל שביכולתנו על מנת להנגיש את המערכת בכל העת. אמנם, ישנם פערים טכנולוגיים מסוימים שלא תמיד הצלחנו או נצליח להנגיש בצורה מלאה, אך אנו עסוקים בלשפר ולהשתפר כל העת.
החשבוניות מופקות ונשלחות על-ידי חברת הייפ פתרונות תשלום בע”מ (Hyp). ראשית, כדאי לבדוק האם הודעת הדוא”ל עם החשבונית אולי הגיעה בטעות לתיבת הספאם. אם ההודעה לא שם, ניתן לפנות לחברת הייפ לפי הפרטים המופיעים באתר שלה (https://www.ezcount.co.il/blog/hyp) ו/או לפנות אלינו.
ניתן לבצע החזר כספי בעבור אגרת בית המשפט והגשת התביעה במידה וטרם שולמו/יצאו למשלוח. כפי שכתוב בתנאי השימוש באתר (בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן), הפקת כתב התביעה היא עסקה שלא ניתנת לביטול והחזר כספי. מי שבוחר להפיק כתב תביעה באמצעות המערכת, חייב לקחת זאת בחשבון.
כעיקרון, לא. עם זאת, ככול שיש לתובע/נתבע נימוקים טובים לכך, ניתן להגיש לבית-המשפט בקשה למתן היתר לייצוג ובית-המשפט יכול לאשר.
עד תום תקופת האחריות שנקבעה לגבי אותם מוצרים עד 300 (טובין). חשוב לזכור! תקופת האחריות הבסיסית הקבועה בדין היא שנה. אך אם הוסכם על תקופת אחריות ארוכה יותר, היא הקובעת.