"חוק הספאם" קובע פיצוי ללא הוכחת נזק של 1,000 ₪, עבור כל דבר פרסומת שנשלח לנמען ללא הסכמתו (ישנם חריגים), למרות לינק הסרה המצוי בגוף המייל. שופט בית-המשפט העליון א.רובינשטיין בא לקראת המפרסמים וקבע: אם הפרסומת מאפשרת להסיר את הנמען מרשימת התפוצה, הדבר יפחית מגובה הפיצוי הנ"ל. אלא שרק כשבוע לאחר מכן, שלושה שופטי בית-המשפט העליון קבעו בדיוק ההיפך.
כולנו מכירים את הודעות הפרסומת שאנחנו מקבלים לנייד או למייל, ומזמינות אותנו להוציא כסף בדרך כלשהי. לרכוש מוצר, לקבל שירות, להעניק תרומה ועוד. אם קיבלתם הודעה כזו מבלי שהסכמתם לכך או לאחר שחזרתם בכם מהסכמתכם, כנראה שבפניכם "ספאם". וכשכך, החוק קובע שאתם זכאים לפיצוי בסך 1,000 ₪ עבור כל הודעה, ללא הוכחת נזק.
לעיתים ההודעה כוללת לינק שלחיצה עליו תאפשר להסירכם מרשימת התפוצה ולהפסיק לקבל פרסומות כאלו. אלא שרבים מאיתנו לא ילחצו על הקישור, בעיקר משיקולי אבטחה. מפרסמים ניסו לעשות מהלימון לימונדה, והעלו טענה שאם צירפו לינק להסרה, יש להפחית את הפיצוי; ואם נמען לא לחץ על הקישור, הוא לא מילא את חובתו להקטין את נזקיו או בקיצור – זב"שלו.
לרוב טענות הצדדים נדונות בבתי-משפט השלום ובהתאם, לא הייתה הכרעה אחידה בעניין. אך ביולי 2014 הכל השתנה, כשטענת המפרסמים הגיעה לפתחו של בית-המשפט העליון.