ביטול עסקה

המוצר שנרכש לא סופק בזמן או בכלל? אתם לא לבד: חוק הגנת הצרכן מסביר מה ייחשב אי-אספקה ואיך תוכלו לבצע ביטול עסקה בגין מוצר שלא סופק

הרקע לחקיקת חוק הגנת הצרכן ועוד קצת לגבי ביטול עסקה

לפני חוק הגנת הצרכן, בעיות צרכניות היו מטופלות באמצעות חוק המכר, התשכ"ח-1969.

חוק המכר נועד להגדיר את גבולות הגזרה של עסקאות בין "מוכר" ל"קונה", ביטול של העסקה, ואת הפיצויים במקרים של חריגה.

אלא שהיה נטול מענה ספציפי לעסקאות צרכניות שמעצם טיבן זקוקות לבמה נפרדת. 

חוק המכר הכללי לא לקחת בחשבון מאפיינים ייחודיים של עסקאות צרכניות.

למשל, עסקאות שאינן בין צדדים שווים וסובלות מפערי-כוחות לטובת העוסק ולרעת הצרכן.

בנוסף, הטכנולוגיה והגלובליזציה שינו את אופי העסקאות (למשל הזמנות מקוונות) ודרשו מענה ייעודי.

הצורך הנ"ל הורגש בכנסת בעקבות תסיסה מן ה"שטח". צרכנים השמיעו קול זועק (וזועם) על כי עוסקים מנצלים לרעה את כוחם העודף.

אי-אספקה של מוצר: על ביטול העסקה וקבלת פיצויים

אי-אספקה של מוצר: על ביטול עסקה וקבלת פיצויים

נוצר בתאריך: 06/07/2022

זמן קריאה משוער: 7 דקות ו- 28 שניות. המוצר שנרכש לא סופק בזמן או בכלל? אתם לא לבד: חוק הגנת הצרכן מסביר מה ייחשב אי-אספקה ואיך תוכלו בטל עס

ביטול עסקה_המדריך המלא לצרכן

ביטול עסקה: המדריך המלא לצרכן

נוצר בתאריך: 02/06/2022

סקירה מלאה של ביטול עסקה צרכנית, רשימת התנאים לפי סוג העסקה, דין עוסק שמפר את הוראות הביטול ושיקולי בית-המשפט לפסיקת פיצויים.

יש לנו את זה?

דינו מביא בשורה בתחום התביעות הקטנות בישראל! שברנו את מחירי השוק, ואנחנו חוסכים ללקוחות שלנו המון זמן וכאב ראש.
עם דינו, אין תביעה קטנה מידי.

תפריט נגישות