עמוד הבית » ביטול עסקה
המוצר שנרכש לא סופק בזמן או בכלל? אתם לא לבד: חוק הגנת הצרכן מסביר מה ייחשב אי-אספקה ואיך תוכלו לבצע ביטול עסקה בגין מוצר שלא סופק
הרקע לחקיקת חוק הגנת הצרכן ועוד קצת לגבי ביטול עסקה
לפני חוק הגנת הצרכן, בעיות צרכניות היו מטופלות באמצעות חוק המכר, התשכ"ח-1969.
חוק המכר נועד להגדיר את גבולות הגזרה של עסקאות בין "מוכר" ל"קונה", ביטול של העסקה, ואת הפיצויים במקרים של חריגה.
אלא שהיה נטול מענה ספציפי לעסקאות צרכניות שמעצם טיבן זקוקות לבמה נפרדת.
חוק המכר הכללי לא לקחת בחשבון מאפיינים ייחודיים של עסקאות צרכניות.
למשל, עסקאות שאינן בין צדדים שווים וסובלות מפערי-כוחות לטובת העוסק ולרעת הצרכן.
בנוסף, הטכנולוגיה והגלובליזציה שינו את אופי העסקאות (למשל הזמנות מקוונות) ודרשו מענה ייעודי.
הצורך הנ"ל הורגש בכנסת בעקבות תסיסה מן ה"שטח". צרכנים השמיעו קול זועק (וזועם) על כי עוסקים מנצלים לרעה את כוחם העודף.
זמן קריאה משוער: 7 דקות ו- 28 שניות. המוצר שנרכש לא סופק בזמן או בכלל? אתם לא לבד: חוק הגנת הצרכן מסביר מה ייחשב אי-אספקה ואיך תוכלו בטל עס
סקירה מלאה של ביטול עסקה צרכנית, רשימת התנאים לפי סוג העסקה, דין עוסק שמפר את הוראות הביטול ושיקולי בית-המשפט לפסיקת פיצויים.
דינו מביא בשורה בתחום התביעות הקטנות בישראל! שברנו את מחירי השוק, ואנחנו חוסכים ללקוחות שלנו המון זמן וכאב ראש. עם דינו, אין תביעה קטנה מידי.
תפריט נגישות